A Queer Diaries

شنبه، دی ۱۰، ۱۳۸۴

دروغ

آیا در زندگیتون دروغ گفتین؟
چند روز پیش که آنلاین شده بودم با یه وبلاگ آشنا شدم به نام یک عمر دروغ که نویسنده اون شایانه. مطلب جالبی نوشته بود در باره دروغ که همه ما خواه نا خواه درگیر اون هستیم و به همه شما توصیه میکنم مطلب شایان رو بخونین. بعد از اینکه مطلبش رو خوندم خیلی در این مورد فکر کردم و تصمیم گرفتم که در این مورد بنویسم.فکر کنم همه ما در بعضی مواقع دروغ گفته ایم. اگه کسی بگه که تا حالا دروغ نگفته، دروغ گفته. همه ما برای پیچوندن دوستامون، مخفی کردن مطلبی از پدر و مادر، دودر کردن این و اون و خیلی جاهای دیگه به دروغ متوسل شدیم. بعضی جا ها یه دروغ کوچیک باعث شده که مجبور بشیم دروغهای بزرگتری بگیم. بعضی مواقع هم دروغهامون برملا شد و کلی شرمنده شدیم. البته من بیشتر میخوام در اینجا راجع به دروغگویی در زندگی گی ها صحبت کنم.
بیشترین مورد دروغگویی در گی ها (در ایران) از نظر من دروغ گفتن به پدر و مادره. از خودم مثال میزنم. من هیچ وقت به خانواده ام نگفتم که گی هستم و حتی اگه از من بپرسند، دروغ میگم. فکر کنم در جامعه ایرانی دروغ گفتن به خانواده در خیلی از جاها نشانه احترام به خانواده ست. به عنوان مثال در خیلی از خانواده ها اگر پسری مستقیم به مادر خودش بگه که مثلا دوست دختر داره، به مامانه بر میخوره و بی احترامی حساب میشه ولی اگه همین موضوع رو از طریق یواشکی و خواهر پسره بفهمه به روی خودشم نمیاره. در حقیقت برای دروغ نگفتن -به نظر من- دو طرف باید منطقی باشند و ظرفیت حقیقت رو داشته باشند که متاسفانه اکثر پدر و مادر ها اصلا منطقی نیستند و در بعضی موارد ترجیح میدن دروغ بشنون تا حقیقت رو.
نکته دیگه اینه که اگه به پدر و مادرمون بگیم که گی هستیم، مسلما برخورد خوبی از پدر و مادر و خانواده خودمون نمی بینیم. در حقیقت ما با دروغ گفتن و تظاهر به استیریت بودن از برخورد بد و تاوانی که باید برای گفتن حقیقت بپردازیم، فرار میکنیم. هرچند که من به هیچ صورتی دروغ گفتن رو صحیح نمی دونم، ولی دروغ گفتن به خانواده را به مشکلاتی که بعد از گفتن به خانواده به وجود میاد، ترجیح میدم. شاید یه دلیل دیگش که من نمیگم این باشه که کلا این یه موضوع خصوصیه و خیلی به پدر و مادر ربطی نداره.
یه مورد دیگه که گیها به هم دروغ میگن، سکسه مخصوصا اگه با هم بی اف باشن. خیلی از گیها بعد اینکه با کسی بی اف شدن، کلی قسم میخورن که امکان نداره با کسی سکس کنن و .... و لی بعد از یه مدت شروع میکنن یواشکی سکس کردن. اصلا کاری به این قضیه ندارم که چرا سکس میکنن یا اینکار بده یا خوب، ولی اگه اینکارو میکنن به طرفشون بگن و حق دونستن این کار رو به طرفشون بدن، حتی اگه بعد از دونستن این کار رابطشون تموم بشه.
البته این مطلب نصفست و میخواستم بیشتر بنویسم ولی فردا باید برم پادگان و وقت ندارم. یه مدت نمیتونم منظم آپدیت کنم که از همتون پوزش میخوام.

4 Comments:

  • منم موافق نیستم میلاد جان ولی فعلا میخواستم فقط قسمت دروغش رو بررسی کنم با تشکر.

    By Blogger Roozbeh Ettehad, at ۱۲:۴۱ قبل‌ازظهر, دی ۱۰, ۱۳۸۴  

  • به من سر نميزنی؟
    کاترينا

    By Anonymous ناشناس, at ۴:۲۲ بعدازظهر, دی ۱۳, ۱۳۸۴  

  • سلام .روزبه عزیز به نظر من بررسی مفاهیم و چیزهایی که به علوم نظری ربط دارند کار سختیه.چون مفاهیم به تعداد انسانها بستگی داره .درمورد مفهوم دروغ هم باید به یه مفهوم دیگه یعنی شرم اشاره کنیم.اگه شرمی در کار باشه دروغ زشت یا زیبا دیده میشه.همینطور وجدان.اگه وجدان تعریف بشه دروغ بد یا خوب میشه.یا قانون و یا مذهب و خیلی چیزهای دیگه.شرم /وجدان ادمها با هم متفاوت هست

    By Blogger koooootah, at ۲:۵۸ بعدازظهر, دی ۱۴, ۱۳۸۴  

  • هديه کريسمس

    کاترينا
    http://in7taaaaaaa.persianblog.com

    By Anonymous ناشناس, at ۴:۳۸ بعدازظهر, دی ۱۷, ۱۳۸۴  

ارسال یک نظر

<< Home